مهارت زندگی

انواع کاربردهای چمن مصنوعی

تحقیقی صورت گرفته از سوی یکی از مراکز علمی و پژوهشی در ایالات متحده نشان می دهد هر ۱۸۰۰ فوت چمن طبیعی( ۱۷۰ متر مربع) به صورت سالانه به ۱۰۰ هزار گالن آب (۳۸۰ هزار لیتر) نیاز دارد. حال اگر بخواهیم این میزان مصرف آب را در کنار هزینه های مادی و معنوی کاشت و نگهداری چمنهای طبیعی در محیطهای شهری قرار دهیم، خواهیم دید که هزینه نگهداری هر متر مربع چمن طبیعی در سطح شهر، هزینه گزافی را به همراه خواهد داشت. این نکته به ویژه برای شهرهایی که اکنون در معرض کم آبی قرار دارند، موضوعی بسیار مهم و اساسی است.

در این شرایط نسل جدید چمنهای مصنوعی با داشتن ظاهری زیبا می توانند نیازهای بصری شهروندان و ارگانهای مختلف برای زیباسازی را تامین کنند. همچنین به لحاظ حفظ ذخیره های آب زیرزمینی و حفظ سرمایه در بلند مدت نیز می تواند تاثیر زیادی داشته باشد. در ادامه به برخی مهمترین ویژگی های استفاده از نسل جدید چمنهای مصنوعی در مناظر و محیط های شهری اشاره خواهیم کرد:

  • جلوگیری از مصرف بی رویه آب
  • کاهش هزینه های نگهداری
  • ایجاد زیبایی همیشگی و چهار فصل در انظار عمومی
  • طول عمر و دوام بالای محصولات
  • مقرون به صرفه بودن
  • مقاوم در برابر رنگ پریدگی
  • دارای قابلیت شستشو و تمیزشوندگی

تراس ها، بالکنها و پشت بامها یکی از مناسبترین فضاها در خانه و آپارتمان محسوب می شوند که کمتر مورد استفاده بهینه قرار می گیرند. باغچه های روی بام یکی از بهترین پیشنهادها برای ایجاد محیطی دلنشین برای اعضای مجتمع مسکونی است که با استفاده از نسل جدید چمنهای مصنوعی، چهره و منظره ای کم نظیر در این اماکن بوجود خواهد آمد.

نسل جدید چمنهای مصنوعی با ظاهری بسیار زیبا، هر بیننده ای را در مصنوعی و طبیعی بودن آن به شک می اندازد. بدین ترتیب استفاده از این محصولات در باغچه های روی بام چشم انداز این محیط را تغییر داده و فضایی امن و محیطی شخصی برای استراحت و آرامش شما بوجود می آورد. شرکت ایده سبز در کنار این محصول، از گیاهان و محصولات مناسب برای طراحی و دکورسازی با کیفیت و محصور سازی محیط بام استفاده خواهد کرد. از مهمترین ویژگی های چمنهای مصنوعی در باغهای رو بام به شرح زیر است:

  • ایجاد ظاهری بسیار زیبا
  • مقاومت در برابر بارندگی و اشعه خورشید
  • کمک به دفع آب بارندگی
  • بدون نیاز به نگهداری مداوم
  • کفپوشی نرم و لطیف
  • بدون نیاز به افزودنی ها

اصلی ترین الویت باغهای تجاری، ایجاد زیبایی و طراوت برای میهمانانی است که قرار است یک شب و یا یک روز بسیار مهم را در آن مکان سپری کنند. همین مسئله باعث شده تا مدیران و مالکان اینگونه باغها و ویلاها، همه تلاش خود را برای زیباسازی این اماکن بکار برند. با این وجود بیشتر این فعالیتها در محیط داخلی باغها صورت می گرفته و تنها زینت بخش فضاهای باز، درختان و گلهای مختلف در کنار برخی آبنماها بوده اند.

در همین راستا شرکت ایده سبز ضمن ارایه مشاوره های لازم، محصولاتی را برای کاربرد در این فضاها ارایه می کند که در ابتدا زیبایی و طراوت دوچندانی به مجموعه بخشیده و به لحاظ اقتصادی نیز دارای توجیهات لازم است. ایجاد زمین گلف کوچک برای میهمانان و نصب تاپ و سرسره برای کودکان و نوجوانان از جمله این پیشنهادها است. از مهمترین ویژگی های نسل جدید چمن مصنوعی تهران و شهرستان ها برای باغهای تجاری عبارتند از:

  • ایجاد زیبایی و طروات و دوچندان
  • دارای طول عمر زیاد
  • بدون نیاز به نگهداری مداوم
  • بدون نیاز به آب و مواد شیمیایی
  • دارای قابلیت شستشو و پاک شوندگی
  • مقرون به صرفه بودن

زیباسازی ویلاهای شخصی از مهمترین اموری است که مالکان این اماکن در پی آن هستند تا در سایه این زیبایی، آرامش بهتری در محیط مسکونی خود بوجود آورند. سبزی و سبزینگی نیز در این ویلاها و منازل در راس اولیتهای زیبایی قرار دارند. اگرچه چمنهای طبیعی دارای مزایای خاص خود هستند، اما استفاده و بکارگیری از چمنهای مصنوعی دارای ویژگی هایی است که بسیاری از مالکان به استفاده از آن رغبت بیشتری نشان می دهند.

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *