بازار و تجارت

تفاوت بازاریابی محتوا و کپی رایتینگ

کپی رایتینگ خواننده را به یک عمل خاص وا می دارد. گاهی اوقات باعث خرید می شود، اما همچنین می تواند در لیست ایمیل شما به اشتراک گذاشته شود، ثبت نام برای کتابخانه محتوایتان، یا صحبت با شما برای دادن اطلاعات بیشتر.بازاریابی محتوا همان وبلاگ ها، پادکست ها و پاسخگوهای خودکار ایمیل ها هستند.

Image result for ‫آژانس بازاریابی چیست‬‎

کپی رایتینگ همان پیج های فروشی، تبلیغات، و ایمیل های مستقیم هستند.وبلاگ هایی با محتوای واقعا خوب وجود دارند که تنها چند خواننده دارند.( شاید شما یکی از آن ها باشید.)

اگر شما مقالات بسیار خوبی می نویسید که مردم عاشق خواندن آن ها هستند، اما بازدیدی که انتظار دارید از آن ها نمی شود، مشکل شما شاید در کپی رایتینگِ بی اثر، باشد:

  • سرفصل های شما ممکن است خیلی خسته کننده باشد. وقتی عنوان های شما خسته کننده باشند، مردم هیچ انگیزه ای برای خواندن ادامه مطالب شما ندارند.
  • سرفصل های شما ممکن است جذاب و هوشمندانه باشد. اگر این مورد است، شما به سادگی نشان می دهید، که بدون برقراری ارتباط با هر نوع خواننده ای چطور زیرکانه عمل کرده اید. اگر سرفصل های شما خیلی کسل کننده یا زیرکانه باشد، یاد بگیرید که سرفصل های جذاب بنویسید.
  • شما صراحتا در مورد خوانندگان سودمند محتوایتان فکر نکرده اید. درست مثل محصولی که باید به خریدار خود سود برساند، محتوای شما هم باید خوانندگان را به خود جذب کند و آن ها را دوباره به وب سایت شما بکشاند.
  • شما از هیچ نشانه اجتماعی استفاده نکرده اید. هنگامی که شما خوانندگان زیادی ندارید، باید فنی به کارببرید تا به خوانندگان وبلاگتان نشان بدهید که وبلاگ شما مکانی جذاب برای وقت گذرانی آن هاست. ما نصیحت هایی برای شما داریم.
  • شما پاسخ صریح و خاصی برای عمل ندارید. پاسخ به عمل، به مردم این اجازه را می دهد که بدانند شما بعدا از آن ها چه می خواهید.

به خاطر داشته باشید که، کپی رایتینگ هنر متقاعد کردن خوانندگان به یک اقدام خاص است. و این اقدام اگر روی یک پادکست( محتوای صوتی) یا ویدئو انجام شود و شما به درستی از عهده انجام آن برآیید همچنان کپی رایتینگ باقی می ماند.

اندیشه استفاده از تکنیک های کپی رایتینگ در وبلاگ شما باعث می شود خوانندگان در محتوای شما شریک شوند، لیست ایمیل شما را برگزینند، و مقالات مفید شما را با خوانندگان دیگر به اشتراک بگذارند. به این ترتیب است که شما مخاطبانی فراوان و وفادار به وجود می آورید.

کپی رایتینگ بدون محتوا اتلاف یک کپی خوب است

پس کپی رایتینگ همه چیز است؟ یعنی استفاده موثر از تکنیک های کپی رایتینگ شما را خود به خود به سمت رتبه های مشهورترین وبلاگ های جهان سوق می دهد؟

متاسفانه باید بگوییم، خیر.

بازاریابان باهوش نیازمند این هستند که این اصول بازاریابی محتوا را در ذهن داشته باشند:

  • سخاوتمند باشید. سخاوتمندی مورد علاقه است. وقتی محتوای رایگان شما آنقدر ارزشمند است که شما را کمی ناراحت می کند، می دانید که آن را درست انجام داده اید.
  • محتوای لذت بخش تولید کنید. فقط کسی که اهل تبلیغات است، به تبلیغات علاقه نشان می دهد. اگر محتوای شما مانند یک تبلیغ به نظر برسد، کنار گذاشته می شود یا مردم از دیدن آن چشم پوشی می کنند. تبلیغات خود را آنقدر ارزشمند بسازید که به محتوایی خواندنی، زیبا و مفید تبدیل شوند.
  • مخاطبین درست را جذب کنید. بازاریابی محتوا به تلاش های شما در جهت سئو کردن سایتتان کمک می کند، اما حواستان باشد که محتوا را برای موتورهای جستجو ننویسید. همیشه، ابتدا برای مخاطبین بنویسید، و بعد محتوایتان را مورد پسند موتورهای جستجو کنید تا کاربران بتوانند شما را پیدا کنند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *