سلامت و تغذیه

برگر شیک شک و سس جادویی آن

ممکنه احمقانه به نظر برسد ولی خیلی از طرفدارهای برگر ممکن‌است یک ساعت داخل صف منتظر وارد شدن به رستوران شیک شک باشند تا برگر های آن‌را امتحان کنند. چرا؟ چون که برگرش بسیار کلاسیک و ساده است، شکیل و خوش طعم، و بسیار فوق العادست.

به ما اعتماد کنید و به خودتان شانسی بدهید که اگر از این رستوران دور هستید برای خودتان در خانه برگر شیک شک رو درست کنید و لذت ببرید.

به خواندن برگر شیک شک و سس جادویی آن” ادامه دهید

اخبار متفرقه

پنکیک صبحانه‌ی ساده و خوشمزه

کیک تابه‌ای یا پنکیک (به انگلیسی: Pancake) نوعی کیک نازک، تخت و گرد است که با ریختن خمیر آشپزی در ماهی‌تابه پخته می‌شود. بیشتر پنکیک‌ها نوعی نان آماده محسوب می‌شوند. در هنگام پخت کیک تابه‌ای باید آن را در ماهی‌تابه پشت و رو کرد تا طرف دیگر آن نیز پخته شود. بسته به منطقه جغرافیایی پنکیک‌ها را همراه با مربا، شکلات، میوه، شیره درخت افرا و گوشت مصرف می‌کنند.

به خواندن پنکیک صبحانه‌ی ساده و خوشمزه” ادامه دهید

سلامت و تغذیه

راهکارهایی برای کمتر نشستن

با این حال پادزهر نشستن‌ در طول روز، ایستادن در تمام روز نیست. بدن ما بهترین واکنش را زمانی از خود نشان می‌دهد که از آن به‌شیوه‌های مختلف بهره ببریم، از جمله پیاده‌روی کردن، ایستادن، خم شدن و حتی اسکوات رفتن. جایگزین نمودن روش‌هایی برای تغییر موقعیتتان، فرهنگ صندلی محور را به چالش می‌کشد. چند روش خلاقانه برای کاهش زمان نشستن که همواره می‌توان امتحان نمود عبارتند از:

 

۱۵

۱- یکی از وعده‌ها‌ی غذایی خود در روز را ایستاده‌ میل کنید. نشستن در حین غذا، موجب می‌شود تا زمان کلی نشستن شما افزایش یابد. حتی‌الامکان صبحانه را روی کانتر آشپزخانه بخورید، یا ناهار را در مکان‌هایی با میزهای بلند میل کنید. ایستادن در حین غذا خوردن ابدا بدان معنا نیست که مجبورید سریع‌تر غذا بخورید و یا غذاهای نامرغوب بخورید. کیفیت و نحوه‌ی غذا خوردن می‌تواند کاملا مشابه نشستن بر روی صندلی باشد.

به خواندن راهکارهایی برای کمتر نشستن” ادامه دهید

سلامت و تغذیه

چربی سوزی سالم با مصرف ماست

افرادی که در رژیم لاغری خود ماست کم چربی را می‌گنجانند، بیشتر از افرادی که صرفا دریافت کالری خود را کم می‌کنند، کاهش وزن دارند. همچنین افرادی که ماست می‌خورند، در مقایسه با افراد دیگر ۲۲ درصد وزن بیشتر، ۶۱ درصد چربی بدن بیشتر و ۸۱ درصد بیشتر چربی شکم بیشتری را در طی ۱۲ هفته کم می‌کنند.

به خواندن چربی سوزی سالم با مصرف ماست” ادامه دهید

سلامت و تغذیه

ساندویچ هات‌داگ تنوری شده و پنیر

هات داگ نوعی سوسیس است که البته فرمول غذایی و ترکیبات آن با نوع معمولی متفاوت میباشد و معمولا در سایزی بزرگتر از نمونه های معمول توسط شرکت ها تولید میگردد که ترکیبات و درصد آنها در فهرست مواد تشکیل دهنده آمده است ؛ اما موضوع مهم طرز تهیه آن است ؛ هات داگ را میتوان به چند روش متفاوت و حتی ابداعی تهیه نمود که در هر کدام مختلفات کنار آن میتواند تغییرات فراوانی داشته باشد ؛ بیشترین تغییرات در انواع هات داگ برمیگردد به نوع سس های مورد استفاده در آن مانند سس پنیر چدار یا سس سالسا یا سس پستو و…. که در این آموزش ابتدا هات داگ را آماده مینماییم و سپس دستور یک سس خوشمزه را برایتان قرار خواهیم داد تا از این طرز تهیه هات داگ تنوری با فر خانگی نهایت استفاده را ببرید .

به خواندن ساندویچ هات‌داگ تنوری شده و پنیر” ادامه دهید

سلامت و تغذیه

خواص کلم بروکلی در بدن

طرز تهیه:

بروکلی را چند دقیقه در آب نمک خیس کنید تا ضدعفونی شود سپس آن را بشویید.

پوست ساقه ی بروکلی را جدا کنید. اگر پوست ساقه را نگیرید این خوراک، لذیذی و لطافت خود را نخواهد داشت و هضم و جویدن بروکلی نیز مشکل تر خواهد شد.

مواد لازم:
  • بروکلی نصف عدد
  • سیب زمینی ۲ عدد
  • پیاز ۱ عدد بزرگ
  • رب ۱ قاشق در صورت تمایل
  • نمک، فلفل به میزان لازم
  به خواندن خواص کلم بروکلی در بدن” ادامه دهید