سلامت و تغذیه

ورود به دنیای آشپزی

ورود او به دنیای آشپزی کاملا اتفاقی بود اما وقتی با دنیای رنگارنگ آشپزی آشنا شد عزمش را برای حضور در این رشته جزمتر کرد.


موفقیت در دنیای آشپزی سن و سال نمی شناسد وقتی چاشنی خلاقیت را به سلیقه و پشتکار اضافه کنید، صاحب سبک در این امپراتوری گسترده می شوید و می توانید همچون رنه رژپی در ۳۴ سالگی با آشپزهای بزرگ رقابت کرده و در جهان مطرح شوید.

به خواندن ورود به دنیای آشپزی” ادامه دهید

سلامت و تغذیه

پیشنهاد فرنی برای نوزادان

اهميت تغذيه از زماني شروع می‌شود كه مادر پيش از بارداري، تصمیم به بچه‌دار شدن می‌گیرد. از همان زمان مادر آینده باید به نكات مهم در نوع و نحوه غذا خوردن خود توجه کند. اين مسئله براي دوران بارداري و حتي شيردهي نيز حائز اهميت است. مادر بايد دقت داشته باشد طي بارداري و شيردهي از تمام طبقات مختلف هرم غذايي به اندازه كافي و متنوع مصرف كند. اما موضوع اصلی گفت‌وگوی ما با استاد دکتر سلطان‌زاده، درباره تغذیه نوزاد است؛ مخصوصا که این روزها بازار انواع و اقسام مکمل‌های تغذیه‌ای داغ است و پدرومادرها می‌خواهند بدانند کدام مکمل برای کودكشان مفید خواهد بود. پروفسور حسين سلطان‌زاده، متخصص اطفال و نوزادان، استاد دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي و از شاگردان دكتر قريب، پدر طب اطفال در سال‌هاي ۱۳۴۰ تا ۱۳۴۴ است.

از بدو تولد هیچ نوزادي در دنيا تا ۶ ماهگي نبايد از چيزي جز شير مادر تغذيه كند مگر اينكه دچار بيماري خاص يا نيازمند نوع ويژه‌اي از شير خشك باشد. به خواست خداوند شير مادر در ابتداي تولد نوزاد از آب بيشتري برخوردار بوده كه تشنگي او را برطرف مي‌كند و سپس با غليظ و چرب‌تر شدن قادر است گرسنگي نوزاد را رفع کند. بيشتر آلرژي‌ها و حساسيت‌هايي كه در كودكان ايجاد مي‌شود مربوط به اين است كه به تغذيه با شير مادر بها نمي‌دهند و نمي‌دانند كه چقدر مفيد است به‌خصوص قطرات ابتدايي شير مادر كه به «كلستروم» يا «آغوز» معروف است و حيات‌بخش خواهد بود. در دنيا هيچ قطره و داروي تقويتي‌اي گرانبهاتر و ارزشمندتر از قطرات ابتدايي شير مادر كه به آغوز معروف است، يافت نمي‌شود. در قطرات ابتدايي تمام ايمونوگلوبين‌هاي ضروري براي تقويت بچه در همان آغاز ترشح شده و از طريق شیر مادر به بدن نوزاد وارد مي‌شود. در اصل واكسيناسيون نوزاد عليه اكثر عوامل بيماري‌زا و آلرژيك از همان ابتدا و با همين بخش از شير انجام مي‌‌شود.

به خواندن پیشنهاد فرنی برای نوزادان” ادامه دهید

مهارت زندگی

اصول اساسی تمرین و آمادگی جسمانی

 اصول و مبانی تمرین
آماده سازی صحیح بدنی علاوه بر اینکه باعث توانائی انجام بهتر فعالیت ورزشی و کسب نتایج مطلوب در رقابت ها می گردد. از صدمات و آسیب های جسمانی نیز جلوگیری می نماید. عدم تمرینات کافی و آماده سازی غلط بدنی که باعث عدم هماهنگی لازم عصبی عضلانی، کمی انعطاف پذیری، عدم وجود قدرت و مقاومت کافی در عضلات، تاندون ها و رباط ها و … می گردد، باعث افزایش میزان آسیب های جسمانی خواهد شد.

آمادگی بدنی یا ورزشی را می توان به طرق مختلف طبقه بندی نمود. در زیر عناصر آمادگی جسمانی، تعریف و کاربرد این عوامل در پیشگیری از آسیب دیدگی را ارائه می دهد.

به خواندن اصول اساسی تمرین و آمادگی جسمانی” ادامه دهید

سلامت و تغذیه

مصرف میوه انار و یا آب انار

پژوهشگران علوم پزشکی می گویند بررسی های صورت گرفته تایید می کند که مصرف میوه انار و یا آب انار می تواند تاثیر بسیار زیادی در پیشگیری از ایجاد چین و چروک و پیری پوست داشته باشد.


به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز، پیش از این نیز تحقیقات انجام شده آثار قابل‌ توجه عصاره انار را برای سلامت پوست و مو توصیه نشان داده بود که ناشی از خواص آنتی‌اکسیدانی این میوه است.

به خواندن “مصرف میوه انار و یا آب انار” ادامه دهید

سلامت و تغذیه

متمرکز کردن ذهن

مدیتیشن به معنای متمرکز کردن ذهن است. این تمرکز میتواند بر روی یک صدا، عبارت یا دعا، شئ، تصویر، آگاهی از خویشتن، نحوه تنفس، فرائض دینی و… صورت گیرد. هدف از این کار آگاهی از لحظه حال، رسیدن به آرامش، و کاهش استرس است. مدیتیشن موجب ارتقای شخصیت و رشد روحانی و معنوی می شود.

به خواندن “متمرکز کردن ذهن” ادامه دهید

سلامت و تغذیه

بهترین تغذیه های برای وران سرماخوردگی

هنگامی که سرما می خوریم، آب پرتقال یکی از گزینه هایی است که همواره در روند درمان حضور دارد. در شرایطی که باور عمومی بر این است که ویتامین سی به شیوه ای جادویی موجب بهبودی سرماخوردگی می شود، اما تقریبا تا دوره بیماری به اتمام نرسد از شر نشانه های آن مانند سرفه و آبریزش بینی خلاص نمی شوید. اما آیا ویتامین سی تاثیری در پیشگیری و درمان سرماخوردگی دارد؟

ویتامین سی یکی از مهم‌ترین مواد مغذی مورد نیاز بدن است زیرا از ویژگی های آنتی اکسیدانی بهره می برد. ویتامین سی همانند دیگر ویتامین ها برای سلامت بدن انسان ضروری است. اگر به میزان کافی ویتامین دریافت نکنید، نتیجه ای جز مرگ در انتظار شما نخواهد بود. بیماری اسکوربوت زمانی شکل می گیرد که با کمبود ویتامین سی مواجه هستید.

به خواندن بهترین تغذیه های برای وران سرماخوردگی” ادامه دهید

سلامت و تغذیه

طرز تهیه فیله سوخاری

فیله مرغ پفکی یک غذای مقوی و غنی برای کودکان و نوجوانان است. فیله ی مرغ پفکی با داشتن ادویه های مختلف طعم و عطر متفاوتی دارد.

در این مطلب قصد کردیم طرز تهیه این غذای لذیذ به شما اموزش دهیم.

به خواندن طرز تهیه فیله سوخاری” ادامه دهید

سلامت و تغذیه

برگر شیک شک و سس جادویی آن

ممکنه احمقانه به نظر برسد ولی خیلی از طرفدارهای برگر ممکن‌است یک ساعت داخل صف منتظر وارد شدن به رستوران شیک شک باشند تا برگر های آن‌را امتحان کنند. چرا؟ چون که برگرش بسیار کلاسیک و ساده است، شکیل و خوش طعم، و بسیار فوق العادست.

به ما اعتماد کنید و به خودتان شانسی بدهید که اگر از این رستوران دور هستید برای خودتان در خانه برگر شیک شک رو درست کنید و لذت ببرید.

به خواندن برگر شیک شک و سس جادویی آن” ادامه دهید

اخبار متفرقه

پنکیک صبحانه‌ی ساده و خوشمزه

کیک تابه‌ای یا پنکیک (به انگلیسی: Pancake) نوعی کیک نازک، تخت و گرد است که با ریختن خمیر آشپزی در ماهی‌تابه پخته می‌شود. بیشتر پنکیک‌ها نوعی نان آماده محسوب می‌شوند. در هنگام پخت کیک تابه‌ای باید آن را در ماهی‌تابه پشت و رو کرد تا طرف دیگر آن نیز پخته شود. بسته به منطقه جغرافیایی پنکیک‌ها را همراه با مربا، شکلات، میوه، شیره درخت افرا و گوشت مصرف می‌کنند.

به خواندن پنکیک صبحانه‌ی ساده و خوشمزه” ادامه دهید

سلامت و تغذیه

راهکارهایی برای کمتر نشستن

با این حال پادزهر نشستن‌ در طول روز، ایستادن در تمام روز نیست. بدن ما بهترین واکنش را زمانی از خود نشان می‌دهد که از آن به‌شیوه‌های مختلف بهره ببریم، از جمله پیاده‌روی کردن، ایستادن، خم شدن و حتی اسکوات رفتن. جایگزین نمودن روش‌هایی برای تغییر موقعیتتان، فرهنگ صندلی محور را به چالش می‌کشد. چند روش خلاقانه برای کاهش زمان نشستن که همواره می‌توان امتحان نمود عبارتند از:

 

۱۵

۱- یکی از وعده‌ها‌ی غذایی خود در روز را ایستاده‌ میل کنید. نشستن در حین غذا، موجب می‌شود تا زمان کلی نشستن شما افزایش یابد. حتی‌الامکان صبحانه را روی کانتر آشپزخانه بخورید، یا ناهار را در مکان‌هایی با میزهای بلند میل کنید. ایستادن در حین غذا خوردن ابدا بدان معنا نیست که مجبورید سریع‌تر غذا بخورید و یا غذاهای نامرغوب بخورید. کیفیت و نحوه‌ی غذا خوردن می‌تواند کاملا مشابه نشستن بر روی صندلی باشد.

به خواندن راهکارهایی برای کمتر نشستن” ادامه دهید